domingo, 21 de febrero de 2016

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE "XÀBIACONVIU, PER LA CONVIVÈNCIA ESCOLAR"

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE "XÀBIACONVIU, PER LA CONVIVÈNCIA ESCOLAR".
Xàbia, 28 de Gener de 2016. Saló de Plens del Ajuntament de Xàbia
28.Enero.2016
Xàbia comienza la campaña de sensibilización “Xàbiaconviu” en los colegios para prevenir casos que dañen la convivencia escolar
La Policía impulsa este programa que en una primera fase implicará a todos los colegios en la confección de una campaña de sensibilización por la convivencia escolar
La Policía Local de Xàbia presentó el jueves 28 de enero un nuevo programa piloto para prevenir la violencia escolar que pondrá en marcha en colaboración con los colegios. Se trata del programa “Xàbiaconviu, per la convivencia escolar” (por la convivencia escolar).
Se trata éste de un programa que cuenta con una subvención de la Federación Española de Municipios y Provincias, con el que se pretende introducir la figura del “Agente Tutor” mediante una fórmula original: se trata de introducir a los agentes de policía dentro de los centros escolares como una figura de referencia y confianza para alumnado, profesores y padres de la que echar mano ante cualquier conflicto.
El intendente jefe de la policía, José Antonio Monfort, ha definido este programa como novedoso, ilusionante y ambicioso, y sobre todo, pensado para ofrecer el mejor servicio y que el cuerpo municipal sea para los xabieros un referente en seguridad y convivencia. El agente tutor será uno más dentro del sistema escolar pero sin perder la autoridad que le confiere su condición de policía.
La concejala de Seguridad Ciudadana, Pepa Gisbert, señaló que Xàbia ha estudiado proyectos similares en comunidades como Baleares o Madrid, ya que en la Comunidad Valenciana no se aplican por el momento. La edil indicó que el proyecto servirá para mejorar la convivencia en los colegios e incidirá en la vertiente preventiva tanto en los casos de absentismo escolar como de posibles episodios de violencia, ciberviolencia, bullying o cualquier problemática que pueda sufrir el alumnado.
Por su parte, el alcalde, José Chulvi, ha mostrado su apoyo a esta campaña que trabaja por mejorar la convivencia y por prevenir un problema tan grave como es el acoso escolar. El primer edil ha felicitado a la policía local por su preocupación constante para mejorar el servicio y por buscar subvenciones como la que ahora permite empezar con este proyecto que se espera tenga continuidad.

28.Gener.2016
Xàbia comença la campanya de sensibilització “Xàbiaconviu” en els col·legis per a previndre casos que danyen la convivència escolar
La Policia impulsa este programa que en una primera fase implicarà a tots els col·legis en la confecció d’una campanya de sensibilització per la convivència escolar
La Policia Local de Xàbia va presentar el dijous 28 de gener un nou programa pilot per a previndre la violència escolar que posarà en marxa en col·laboració amb els col·legis. Es tracta del programa “Xàbiaconviu, per la convivència escolar” (per la convivència escolar) .
Es tracta d’un programa que compta amb una subvenció de la Federación Española de Municipios i Provincias, amb el que es pretén introduir la figura del “Agent Tutor” a través d’una fórmula original: “es tracta d’introduir als agents de policia dins dels centres escolars com una figura de referència i confiança per a alumnat, professors i pares de qui tirar mà davant de qualsevol conflicte.
L’intendent cap de la policia, José Antonio Monfort, ha definit este programa com a nou, il·lusionant i ambiciós, i sobretot, pensat per a oferir el millor servici i que el cos municipal siga per als xabieros un referent en seguretat i convivència. L’agent tutor serà un més dins del sistema escolar però sense perdre l’autoritat que li conferix la seua condició de policia.
La regidora de Seguretat Ciutadana, Pepa Gisbert, va assenyalar que Xàbia ha estudiat projectes semblants en comunitats com a Balears o Madrid, ja que a la Comunitat Valenciana no s’apliquen de moment. L’edil va indicar que el projecte servirà per a millorar la convivència en els col·legis i incidirà en la prevenció tant en els casos d’absentisme escolar com de possibles episodis de violència, ciberviolencia, bullying o qualsevol problemàtica que puga patir l’alumnat.
Per la seua banda, l’alcalde, José Chulvi, ha mostrat el seu suport a esta campanya que treballa per millorar la convivència i per previndre un problema tan greu com és la violència escolar. El primer edil ha felicitat la policia local per la seua preocupació constant per a millorar el servici i per buscar subvencions com la que ara permet començar amb este projecte que s’espera tinga continuïtat.
xàbiaconviu1
xàbiaconviu
28.Enero.2016
“Xàbiaconviu, per la convivència escolar” está dirigido por la Policía Local y coordinado por Marina Sanmartín Llopis
La primera fase da comienzo el 1 de febrero bajo la coordinación de Marina Sanmartín Llopis
La monitora plantea en principio tres sesiones en los seis colegios públicos y concertados de Xàbia, dirigidas a los alumnos de 5 de Primaria; una edad que se ha considerado idónea por ser en la que aparecen los primeros conflictos y porque pueden ser referentes para los más pequeños.
Cada sesión tendrá una duración de 90 minutos.
Sanmartín incide en que las actividades tendrán como referencia la educación emocional y la resolución pacífica de los conflictos, con una metodología totalmente participativa y con técnicas teatrales que desarrollen su inteligencia emocional y creatividad para que los alumnos aprendan a través de su propia experiencia.
28.Gener.2016
“Xàbiaconviu, per la convivència escolar” està dirigit per la Policia Local i coordinat per Marina Sanmartín Llopis
La primera fase comença l’1 de febrer amb la coordinació de Marina Sanmartín Llopis
La monitora planteja en principi tres sessions en els sis col·legis públics i concertats de Xàbia, dirigides als alumnes de 5é de Primària; una edat que s’ha considerat idònia per ser en la que apareixen els primers conflictes i perquè poden ser referents per als més menuts.
Cada sessió tindrà una duració de 90 minuts.
Sanmartín incidix en que les activitats tindran com a referència l’educació emocional i la resolució pacífica dels conflictes, amb una metodologia totalment participativa i amb tècniques teatrals que desenrotllen la seua intel·ligència emocional i creativitat perquè els alumnes aprenguen a través de la seua pròpia experiència.



No hay comentarios:

Publicar un comentario